Capul Verde prin aromele insulelor colindate

Cum altfel să se încheie seria despre Capul Verde?... Doar a fost unul dintre locurile în care am mâncat cel mai bine! Oamenii de acolo gătesc cu suflet!

Şi este unul dintre locurile din lume unde m-aş întoarce fără a sta pe gânduri. Şi nu doar pentru mâncare.

Vă voi spune ce arome am luat cu mine-n suflet de pe insule. Şi voi începe cu deserturile/preparatele dulci. Că aşa mi-s eu, întâi comand desertul, apoi băutura şi, la final, felul principal. Că doară de viaă-i musai să ne bucurăm, în primul rând, nu?

Sal

Cu relieful său lunar şi depozitele de sare, Sal nu are ingredientele altor insule, însă are, poate, cel mai mare număr de vizitatori, aşa că restaurante-s cu duiumul!

Santo Antonense

Desertul cu provenienă din Santo Antão – brânză de capră şi gem de papaya – l-am gustat cu cel mai mare succes în prima seară din Capul Verde, în Santa Maria, la Bom Petisck. Pe ritmuri faine.

Santo Antonense, Sal, Capul Verde

Sucul de ananas

Doar pe Sal am servit, la micul dejun, pe care îl luam cu regularitate la Cam’s, pentru că restaurantul menionat mai jos era arhiplin. Era bucuria dimineilor noastre pe Sal!

Suc de ananas, Sal, Capul Verde

Limonada de coco şi wrap vegetarian

Servite la Cape Fruit. O combinaie foarte reuşită de gusturi pentru felul principal! Iar limonada s-a apropiat mult de cea cu care mă desfătam în Columbia. Iar grădina în care am servit totul – minunată! Nu-i de mirare că de-abia găseai o masă!

Wrap vegetarian, Sal, Capul Verde

Boavista

Încep atipic prin a spune că această insulă deşertică, însă cu plaje care te fac să visezi într-atât sunt de frumoase [şi curenii periculoşi!], a găzduit restaurantul meu preferat.

Cina, chipsurile de manioc, couscousul şi catchupa

...şi merg mai departe la fel de atipic! Pentru că la Sodade nu poi prinde un loc la cină altfel decât cu rezervare, singura dată când am reuşit să mergem a echivalat cu cina mea preferată. Specificul restaurantului este pescetarian.

Cina la Sodade, Boavista, Capul Verde

Tot la Sodade am mâncat şi nişte chipsuri de manioc gătite ireproşabil [salata şi masa au fost pregătite ireproşabil de tovarăşul meu de viaă şi călătorii]!

Cina pregatita de iubitul meu, Boavista, Capul Verde

Pentru un mic dejun diferit de cel cu care noi, românii, suntem obişnuii, eu am încercat în fiecare zi altceva la acest restaurant. Una dintre variante a fost couscous servit cu unt, brânză de capră şi gem de papaya. Gătit diferit faă de cum îl prepară cei din nordul Africii, felul acesta mi-a plăcut mult.

Couscous, Boavista, Capul Verde

Felul de mâncare tradiional al arhipelagului este catchupa. Servit, surprinzător, din nou, la micul dejun. Uneori cu o banană prăjită lângă, alteori cu un ochi, alteori cu ambele. Este, practic, fasole cu porumb.

Catchupa, Boavista, Capul Verde

Caipirinha

Cu un grogue minunat [pe Santo Antão se găseşte de cumpărat direct de la producător], nu ai cum da greş când prepari caipirinha. Totuşi, aceasta a fost specială, după cum îmi promitea barmanul. Şi pentru că am mai publicat o fotografie cu ea aici, am zis să vă prezint şi salata cu care m-am înfruptat la unul dintre cele mai faine restaurante ale vieii mele. Boca Beach... şi am spus tot.

Boca Beach, Boavista, Capul Verde

Sucul de grepfrut

Venit, făcut baie, băut suc de grepfrut roz la Bahia – doar pe Boavista am găsit –, mâncat cronănele, plecat fericită.

Suc de grepfrut, Boavista, Capul Verde

Santiago

O surpriză neaşteptată: mie pe Santiago mi-a plăcut cel mai mult! M-a fascinat această insulă, plajele preferate din Capul Verde tot de aici sunt. Singurul regret a fost că nu am zăbovit îndeajuns.

Gemul de banane şi sucul de papaya

Micul meu dejun preferat a fost pe Santiago, la Casa Strela. A inclus o premieră – gem de banane [delicios, am luat reeta, voi face şi eu!] şi un suc de papaya de zile mari.

Mic dejun pe Santiago, Capul Verde [in borcanase: gemul de banane]

Suc de papaya, Santiago, Capul Verde

Nuca de cocos

Nuca de cocos am luat-o de la vânzătoarele de pe Praia do Tarrafal. A fost... cum mă aşteptam!

Vanzatoare de nuci de cocos, Santiago, Capul Verde

Santo Antão

Cea mai spectaculoasă insulă dintre cele vizitate oferă, împreună cu Santiago, cam cea mai mare diversitate de legume şi fructe. Restul de insule se alimentează pe ocean de aici.

Desertul vegan de banane şi sucurile de tot felul

Am avut norocul să locuim pentru două nopi la Kasa d’Vizin, o cazare-minune! Se găteşte bine şi vegan acolo. Desertul servit în prima seară, la cină, a rămas memorabil pentru mine. La fel şi sucurile servite parcă, în mini-pădurea tropicală.

Desert vegan de banane, Santo Antao, Capul Verde

Sosul de avocado

Şi pentru că ne-a prins seara în Cidade das Pombas [şi mai era de urcat până în Eito, că pe Santo Antão urci şi cobori mult], am ales Casa Maracujá, un restaurant al unei familii de pe insula vecină. Aveau şi mâncare vegană şi vegetariană acolo, iar sosul de avocado a fost, se pare, de neuitat.

Sosul de avocado [in fundal], Santo Antao, Capul Verde

São Vicente

Îmi pare că se identifică foarte mult cu tot ce înseamnă Mindelo, Carnavalul lor, muzica lor...

Pudim de coco şi sucul de portocale

În emblematicul Casa Café Mindelo, am servit unul dintre cele mai bune deserturi ale călătoriei şi cel mai bun suc de portocale din întreaga călătorie [am observat că pe São Vicente nu puteai fi nemulumit când îl comandai].

Pudim de coco si suc de portocale, Sao Vicente, Capul Verde

Pastéis

Am mâncat în multe locuri, chiar şi în Azore. Da, preferatele rămân cele de Belém, însă în Mindelo am gustat chiar şi mai bune decât în multe patiserii din Portugalia, la Pastelaria Morabeza.

Pasteis, Sao Vicente, Capul Verde

Este un anumit ritm în care Capul Verde îi intră în suflet. L-ai simit?

Şi te uii înapoi cu sodade...